Escarlatina, a cociñeira defunta

de Ledicia Costas

ESCARLATINA A COCIÑEIRA DEFUNTA

No club de lectura

Dous deleites dunha soa vez: literatura e gastronomía. E se ademais hai humor…quen pode haber que se resista? Esa Lady Horreur, a araña ácida que acompaña a todas partes a Escarlatina, é a monda, os mortos do autobús cos seus nomes de enfermedades, de traca, e ese avó piloto disfrutando da morte, rompedor e ilusionante.

Non faltou chocolate no club de lectura, xa que non podiamos elaborar as receitas do libro, pero @s presentes aprenderon que grandes figuras da literatura reservaron un posto de honra para a gastronomía nas súas obras, dende Homero a García Márquez, sen esquencernos de Cervantes.

E, como estamos no 400 aniversario da súa morte , vamos ver da súa obra mestra un texto con referencias gatronómicas, que tan do seu gusto eran. Só tedes que pensar, ao lelo, que era un tempo de privacións e mal comer…Bon proveito!

El Quijote II, CAPÍTULO XX: Donde se cuentan las bodas de Camacho el rico, con el suceso de Basilio el pobre

Lo primero que se le ofreció a la vista de Sancho fue, espetado en un asador de un olmo entero, un entero novillo; y en el fuego donde se había de asar ardía un mediano monte de leña, y seis ollas que alrededor de la hoguera estaban no se habían hecho en la común turquesa de las demás ollas, porque eran seis medias tinajas, que cada una cabía un rastro de carne: así embebían y encerraban en sí carneros enteros, sin echarse de ver, como si fueran palominos; las liebres ya sin pellejo y las gallinas sin pluma que estaban colgadas por los árboles para sepultarlas en las ollas no tenían número; los pájaros y caza de diversos géneros eran infinitos, colgados de los árboles para que el aire los enfriase.

Contó Sancho más de sesenta zaques de más de a dos arrobas cada uno, y todos llenos, según después pareció, de generosos vinos; así había rimeros de pan blanquísimo como los suele haber de montones de trigo en las eras; los quesos, puestos como ladrillos enrejados, formaban una muralla, y dos calderas de aceite mayores que las de un tinte servían de freír cosas de masa, que con dos valientes palas las sacaban fritas y las zabullían en otra caldera de preparada miel que allí junto estaba.

LIBROS

Comida e literatura están sempre unidas. Quen non recorda a súa presencia en Alicia no país das marabillas , en Canción de Nadal, de Dickens, En busca do tempo perdido, de Proust ou Charlie e a fábrica de chocolate.
Pois en maior ou menor medida tamén a comida e protagonista destas novelas:

Cine

EL FESTÍN DE BABETTE (Tráiler Oficial España) COPIA DIGITAL RESTAURADA EN SU 25 º ANIVERSARIO
Trailer en castellano de Chocolat
Como agua para chocolate - Laura Esquivel - Trailer
Ratatouille Trailer Español HD
Tomates verdes fritos (Trailer)
UN VIAJE DE DIEZ METROS Trailer Oficial (2014)